GREEN POWER SBANCA A LE MANS CON 4 PODI
Un fine settimana memorabile per Green Power che conquista vittoria e in totale ben tre podi con il nuovo team partner MT HELMETS MSI e con Maverick Viñales nella Sprint Race di sabato.
Ottima la performance dei nostri piloti in Moto2 che ci regalano un 1-2 sul podio grazie ad un Sergio García in forma già dal venerdì e un Ogura protagonista di una rimonta pazzesca dalla 17 posizione di partenza.
Peccato per il team CIP Green Power, con Riccardo Rossi in lizza per la vittoria, ma purtroppo vittima senza colpe di un incidente che ha fatto terminare prematuramente la sua gara.
GREEN POWER WINS AT LE MANS WITH 4 PODIUMS
A memorable weekend for Green Power who achieved victory and a total of three podiums with the new partner team MT HELMETS MSI and a fourth with Maverick Viñales in Saturday's Sprint Race.
The performance of our riders in Moto2 was excellent, giving us a 1-2 on the podium thanks to a Sergio García who was in form already on Friday and an Ogura who was the protagonist of a crazy comeback from 17th starting position.
It's a shame for the CIP Green Power team, with Riccardo Rossi in contention for the victory, but unfortunately the blameless victim of an accident that ended his race prematurely.
#41 ALEIX ESPARGARÒ
DNF (SPRINT DNF)
“Sono partito bene, con questa moto avrei potuto finire almeno nei primi cinque, ma non mi sentivo bene in termini di grip. È stata una gara movimentata, con contatti che mi hanno costretto ad andare lungo e tempo perso nel tentativo di sorpasso. Non sono stato costante come avrei voluto, ma le mie prospettive sono comunque positive, soprattutto guardando al Montmeló, che sarà un round fondamentale.”
“I started well, with this bike, I could have finished at least in the top five, but I didn’t feel good in terms of grip. It was an eventful race, with contact that forced me to go long and the time lost attempting to overtake. I wasn’t as consistent as I would have liked, but my outlook is still positive, especially looking towards Montmeló, which will be a fundamental round.”
#12 MAVERICK VIÑALES
P9 (SPRINT DNF)
“Our weekend was shaken up by our limited experience with this bike in the wet in qualifying, so starting from eleventh place conditioned the race. This serves as a learning experience and helps us continue to grow. We need to maintain a positive mentality and stay focused to attack in the upcoming races in Le Mans and Montmeló. In any case, we have great potential.”
“È stata una gara dura, ma ho provato a dare il massimo. Non possiamo che essere contenti di questo quinto posto. In un fine settimana in cui non abbiamo trovato il giusto feeling, arrivare terzo nella Sprint Race e quinto in gara è un risultato positivo. Questa è la coerenza che cerchiamo. Dobbiamo continuare a crederci e a lavorare duro come abbiamo fatto finora.”